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 Extension: Assault on Ulthuan

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kanevan
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kanevan

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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMar 9 Mar 2010 - 23:39

Comme d'habitude afin que tout le monde puisse en profiter ; )

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Fenrir
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMer 10 Mar 2010 - 9:00

Mister Mask a écrit:
au contraire c'est beaucoup plus méchant que Verena, vu que tu ne peux pas t'en prévenir.
Tu es à l amerci de la tactique de l'autre joueur, c'est horrible Very Happy
Oui enfin se prémunir du jugement, faut le dire vite hein Wink
Pour moi, c'est (beaucoup) moins méchant : le différentiel final est moins énorme qu'avec le jugement (surtout qu'avec les cartes dont l'ordre dispose, la destruction peut toujours rêver pour s'en défendre...) vu que tout le monde remonte ses cartes.
Le héros, quant à lui, est parfait... Bon, ceci dit, fallait au moins ça pour contrer la brutalité des cartes elfes noirs...
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juzam
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juzam

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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMer 10 Mar 2010 - 9:10

Le héros est même super bien.
Son pouvoir ne cible pas que les unités adverses...
Va y avoir des combos dans l'air...
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Martin
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMer 10 Mar 2010 - 9:18

juzam a écrit:
Le héros est même super bien.
Son pouvoir ne cible pas que les unités adverses...
Va y avoir des combos dans l'air...
Bien vu !
Finalement les Elfes et les Nains (Dwarf Miner, Dwarf Cannon Crew, Zhufbar Engineers, Dwarf Ranger) sont amis !!
Plus ça va, plus on s'écarte du "vrai" monde de Warhammer Razz

Jusqu'à présent, les Hauts Elfes sont quand même très sectaires, avec toutes leurs cartes ayant des coûts de loyauté élevé (même leur reset est plus "loyal" que ceux des autres factions).
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Fenrir
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMer 10 Mar 2010 - 9:25

Martin a écrit:
Plus ça va, plus on s'écarte du "vrai" monde de Warhammer Razz
Faudrait quand même pas profiter de ses lacunes en BG pour dire des bêtises Wink
Y a eu une vie avant la guerre de la barbe, tout de même...
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Lilian
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMer 10 Mar 2010 - 9:58

Mister Mask a écrit:
Avec elle, tu piques deux ressources à ton adversaire ou tu lui renvoies un gars dans sa main. Ya pire comme deal, même si elle doit être sur le champ de bataille pour ce faire.
Une unité qu'il ferait bon de se débarrasser rapidement quand on l'a en face car avoir une unité chaque tour qui remonte dans la main cela fait cher...
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Martin
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMer 10 Mar 2010 - 10:11

Lilian a écrit:
Une unité qu'il ferait bon de se débarrasser rapidement quand on l'a en face car avoir une unité chaque tour qui remonte dans la main cela fait cher...
Snitch + 4 autres cartes Skavens en jeu, et la menace disparaît... cheers
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Mister Mask
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMer 10 Mar 2010 - 10:18

Nan mais de toute façon, dès qu'on parle de skaven, tout devient beaucoup moins fort en comparaison en face ^^ j'exagère un peu mais y a de ça !
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Fenrir
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMer 10 Mar 2010 - 10:34

Et encore : Snitch et 4 Skaven, ça fait cher/lourd à poser quand la madame est en place Wink
Je pense qu'il est plus simple de profiter du fait qu'elle a besoin d'être en champ de bataille pour être active : l'ordre peut la déplacer et la destruction peut la blesser/détruire...
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Serum-26
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMer 24 Mar 2010 - 19:55

deux nouvelles cartes dévoilées :
Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 Warhammer-invasion-card-battle-standard
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et oui, il y a, appriorie des cartes pour les autres factions !!!!! ^^
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMer 24 Mar 2010 - 21:03

pour une fois je trouve qu'elles ne sont pas top.

jusqu'à ce qu'on leur trouve une utilité bien sûr Very Happy
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMer 24 Mar 2010 - 21:06

même si ce serait drôle des Spider Riders à 4 HP ou le Héros Orc à 8 HP avec 7 blessures sur lui qui frapperait à 10 Very Happy
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Mister Mask
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyLun 29 Mar 2010 - 18:24

Plein de cartes Ulthuan qui ont été posté par un allemand sur le forum FFG.

Y a quelques cartes qui fonctionnent sur des ennemis de coût 2 ou moins... c'était juste le temps que les développeurs réagissent à la domination des jeux blitz. Ca va nous changer un peu c'est cool !
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Budmilka
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Budmilka

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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyLun 29 Mar 2010 - 19:38

Ce qui est posté à ce sujet :

Citation :
i´ll just list a few cards, cause i have the german version and dont want to translate every card, second i guess you guys get your pack during the next days.
I leave out the highelf and darkelf cards cause theyre just too many. And like i said, these are translations, not the real card names:
Theres only one reprint and thats innovation (2x)
Neutral:
2x Ancient Map - Action: Check your deck for a quest card, add it to your hand. Mix deck afterwards
4x Treasur Chamber - Kingdom: With at least 3 Dev. in this zone every support "building" in this zone gets 1p
2x Boar attack - Action: Chose one opponent. He must chose: 3 dmg to one zone without dev. or sacrifice one unit or support in a zone with dev.
Orks:
1x Pile of whatever: like seen in the preview
2x Foot of Gork - Action: Destroy a unit with cost 2 or less
2x Wyvern Rider - 1p, 3HP, 3c: Battlefield: becomes +1p if no dev. in this zone
Chaos:
2x Some sorcerer of tzeench: 2p, 3hp, 4c: Forced: In the beginning of your turn, do 1dmg to sorcerer and to one enemy unit
1x Bloodrage: Attach to a unit in battlefld. Unit gets one ressource everytime an enemyunit is killed. Every token counts as 1p
2x Firestorm of tzeench: Action: do 2 dmg to two different units (each i guess)
Dwarfs:
2x Slayer of Karak Kadrin: 1p, 2hp, 2c: Battlefield: Action: Sacrifice this unit to destroy one attacking unit
2x Lure: Action: Chose 2 Units on different battlefields. Count the p of each. They deal that dmg to oneanother
1x Mountain barracks: Support, 2c: all dwarf-units in this zone get toughness 1 (O_O) < i like!
Empire:
2x Give up! Action: direct one enemy attacking unit to its owners hand
1x Battle Standart Bearer: like seen in preview
2x Goldsorcerer-Adept: 1p, 2hp, 2c: Battlefield, Action: if this unit attacks, you can chose one enemy unit which cannot defend this turn.

Nice cards i´d say. And gread highelfcards. Lot of healing and dmg-dealing when healing stuff.
And two different quests for high-and darkelves. Artwork is great!
My favourite card so far is an highelf-tower:
1p, 2c, 1loyalty: Kingdom: Action: whenever you heal a unit, deal 1dmg to an enemy zone or unit. Very Happy
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Lyondri
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyLun 29 Mar 2010 - 22:30

Cool !
Ca sort quand déjà ? en mai je crois ?
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Elyandel
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Elyandel

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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMar 30 Mar 2010 - 10:24

Citation :
Shadow warrior: 1p, 1hp, 2c, 1loyalty, Forced: At the beginning of your turn every enemy unit on the battlefield recieves 1dmg.

pas mal celle la aussi
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Elyandel
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMar 30 Mar 2010 - 10:33

Citation :
This expansion is AMAZING. Deck building options have expanded exponentially now.

Those wondering, yes. Innovation is in this. It is a reprint, however, it has the Assault of Ulthuan expansion symbol instead of the core set symbol.

There are 57 new cards and 1 reprint. Copies are 1x, 2x, 3x, and yes, there are 4 copies of Treasure Vaults.

Based on the single copies, it may prove worthwhile to buy two or three copies of this expansion. However, it is completely unnecessary with the expanding card pool. Competitive decks may not even need 3 copies of the expansion.

Looks like each deck is playable right out of the box! Not optimized decks, but definitely still playable.



What's Missing?

* Multiplayer Rules
* Rulebook of any sort (for new players who only wanted Elf decks)
* No FAQ/errata insert
* No card sized Capital Boards

These are not included...but irregardless, it is still a great expansion. Perhaps FFG will take a hint if we keep pestering them (for card sized capitals and multiplayer variants).





Contents

Assault on Ulthuan Expansion comes with the following:

* 1 Mixed faction High Elf deck
* 1 Mixed faction Dark Elf deck
* 1 package of High Elf and Dark Elf Capital Boards
* 1 Double Sided Card List Insert (One side for Order, one for Destruction)
* 1 Fantasy Flight Games Mini Catalog Insert
* 1 Warhammer Online: Age of Reckoning 10 day free trial

Card List

High Elf/Order Deck

* Envoy from Averlorn (x3)
* Shadow Warrior (x3)
* Sword Masters of Hoeth (x3)
* High Elf Spearmen (x3)
* Caradryan (x1)
* Initiate of Saphery (x3)
* Loremaster of Hoeth (x3)
* Illyriel (x1)
* Dragon Prince (x2)
* Wake the Dragons (x1)
* Defend Tor Aendris (x1)
* Dragon Mage Wakening (x2)
* The Glittering Tower (x2)
* Shrine of Asuryan (x1)
* Temple of Vaul (x1)
* Tear of Isha (x2)
* Flames of the Pheonix (x2)
* For Ulthuan! (x1)
* Asuryan's Cleansing (x1)
* Gift of Life (x2)
* High Elf's Disdain (x2)
* Slayers of Karak Kadrin (x2)
* Mountain Barracks (x1)
* Lure Them Out (x2)
* Gold Wizard Acolyte (x2)
* Battle Standard (x1)
* Surrender! (x2)
* Treasure Vaults (x2)
* Ancient Map (x1)
* Innovation (x1)
* Board Attack (x1)

Dark Elf/Destruction Deck

* Dark Initiate (x3)
* Walking Sacrifice (x3)
* Harpies (x3)
* Shades (x3)
* Cold One Knight (x3)
* Mortella (x1)
* Dark Sorceress (x2)
* Corsairs of Ghrond (x3)
* Lokhir Fellheart (x1)
* Night Raids (x1)
* Sack Tor Aendris (x1)
* Mind Killer (x2)
* Word of Pain (x2)
* Har Ganeth (x2)
* Altar of Khaine (x1)
* Lash the Prisoner! (x2)
* Dark Visions (x1)
* Chillwind (x2)
* Bathe in Blood (x1)
* Take Captive! (x1)
* Invoke Khaine's Wrath (x2)
* Wyvern Rider (x2)
* Scrap Heap (x1)
* Foot of Gork (x2)
* Maledictor of Tzeentch (x2)
* Blood Frenzy (x1)
* Tzeentch's Firestorm (x2)
* Treasure Vaults (x2)
* Ancient Map (x1)
* Innovation (x1)
* Boar Attack (x1)



Full Spoiler

Format is listed below.

----

Card# Card Name (Card Type) Cost-LoyaltyCost

Power/HP Bold Text

Card Text

----

Example: (Dwarf Unit) 2-DD means 2 resource, 2 Dwarf Loyalty. Whereas (Dark Elf Unit) 2-DD means 2 resource, 2 Dark Elf Loyalty.

Support cards with a 0/0 means they provide no power. 2/0 means they provide 2 Power.

----

#1 Envoy from Averlorn (High Elf Unit) 1-H

1/1. Messenger.

Quest zone only.

----

#2 Shadow Warrior (High Elf Unit) 2-H

1/1. Ranger.

Forced: At the beginning of your turn, each opponent must assign 1 damage to any unit in his battlefield.

----

#3 Sword Masters of Hoeth (High Elf Unit) 4-HH

2/3, Warrior. Elite.

Battlefield. Cancel all combat damage assigned to this unit.

----

#4 High Elf Spearman (High Elf Unit) 3-H

2/1. Warrior.

----

#5 Caradryan (Unique High Elf Unit) 4-HH

2/3. Hero.

Limit 1 Hero per zone.

Quest. Forced: At the beginning of your turn, look at the top 3 cards of any player's deck. You may discard up to 1 of these cards. Return the rest to the top of the deck in any order.

----

#6 Initiate of Saphery (High Elf Unit) 3-H

1/3. Initiate. Mage.

Kingdom. Action: At the beginning of your turn, heal 1 damage from each unit you control.

----

#7 Loremaster of Hoeth (High Elf Unit) 2-H

1/2. Mage.

Forced: After this unit enters play, each player takes 2 indirect damage. (Players assign their own indirect damage.)

----

#8 Illyriel (Unique High Elf Unit) 4-HHH

2/4. Hero. Warrior.

Limit 1 Hero per zone.

Battlefield. Action: At the beginning of your turn, return one target unit to its owner's hand unless its owner pays you two resources.

----

#9 Dragon Prince (High Elf Unit) 4-HH

1/4. Warrior.

Forced: After Dragon Prince enters play from your hand, each player chooses up to 2 units in his battlefield. All other units in that zone are sacrificed.

----

#10 Wake the Dragons (High Elf Quest) 2-H

Quest. While this card has 3 or more resources on it, you may return a High Elf card with cost 3 or higher from your discard pile to your hand at the beginning of your turn.

Quest. Forced: Place 1 resource token on this card at the beginning of your turn if there is a unit questing here.

----

#11 Defend Tor Aendris (High Elf Quest) 2-H

Quest. Any unit questing here may defend any zone.

Quest. You may spend resources on this quest to pay for cards and effects.

Quest. Forced: At the end of any turn in which the questing unit defended, place 2 resource tokens on this card.

----

#12 Dragon Mage Awakening (High Elf Support) 0-H

0/0. Attachment.

Attach to a target unit.

Attached unit gets +3 hit points.

----

#13 The Glittering Tower (Unique High Elf Support) 2-H

1/0. Building.

Kingdom. Action: Whenever you heal a unit, deal 1 damage to one target enemy unit or one target section of an opponent's capital.

----

#14 Shrine of Asuryan (High Elf Support) 2-H

1/0. Building.

Kingdom. Action: At the beginning of your turn, you may restore one target corrupted unit.

----

#15 Temple of Vaul (High Elf Support) 3-H

3/0. Building.

Forced: At the beginning of your turn, deal 2 damage to your capital (you choose which section(s)).

----

#16 Tear of Isha (High Elf Tactic) 1-H

Spell.

Action: Heal all damage on one target unit.

----

#17 Flames of the Pheonix (High Elf Tactic) 4-HHH

Spell.

Play during your turn.

Action: Return all units in play to their owner's hands.

----

#18 For Ulthuan! (High Elf Tactic) 1-H

Play at the beginning of your battlefield phase.

Action: Your attacking units may attack two enemy zones this turn. (Declare which units are attacking which zone when you declare attackers.)

----

#19 Asuryan's Cleansing (High Elf Tactic) 0-HH

Spell.

Action: Cancel and discard target unit or support card being played unless its controller spends all resources in his pool. (If no resources remain, opponent can spend 0 resources to spend "all.")

----

#20 Gift of Life (High Elf Tactic) 1-HH

Spell.

Action: Return target High Elf unit from your discard pile to your hand.

----

#21 High Elf's Disdain (High Elf Tactic) 2-HH

Spell.

Action: Cancel a tactic just played.

----

#22 Dark Initiate (Dark Elf Unit) 1-D

1/1. Priest.

This unit does not count its power unless you have at least 2 developments in this zone.

----

#23 Walking Sacrifice (Dark Elf Unit) 0-D

0/1. Martyr.

Forced: When this unit leaves play, draw a card.

----

#24 Harpies (Dark Elf Unit) 2-DD

1/2. Creature.

Quest. Action: When an opponent draws cards for his quest phase, corrupt this unit to discard 1 card at random from that player's hand if he has 7 or more cards in hand.

----

#25 Shades (Dark Elf Unit) 2-D

1/1. Warrior.

Scout (discard one card at random from an opponent's hand if this unit survives combat).

----

#26 Cold One Knight (Dark Elf Unit) 3-D

1/3. Warrior.

Toughness 1 (Whenever this unit is assigned damage, cancel 1 of that damage).

----

#27 Mortella (Unique Dark Elf Unit) 3-DDD

1/3. Hero. Sorcerer.

Limit one Hero per zone.

Quest. Action: Corrupt this unit to play a tactic out of an opponent's discard pile, ignoring loyalty costs, as if it were in your hand. Return that card to the bottom of its owner's deck. (Play restrictions must still be observed.)

----

#28 Dark Sorceress (Dark Elf Unit) 4-DD

2/2. Sorcerer.

Reduce the cost to play this unit by 1 for each corrupted unit controlled by your opponents.

----

#29 Corsairs of Ghrond (Dark Elf Unit) 3-D

1/3. Warrior.

Battlefield. Forced: When this unit leaves play, one target unit gets -2 hit points until the end of the turn.

----

#30 Lokhir Fellheart (Unique Dark Elf Unit) 5-DDDDD

3/4. Hero. Warrior.

Limit one Hero per zone.

Battlefield. Action: At the beginning of your turn, one target unit in any battlefield gets -1 hit points until the end of turn for each development in this zone.

----

#31 Night Raids (Dark Elf Quest) 2-DD

Quest. While this quest has 3 or more resources tokens on it, each of your units gains one power.

Quest. Forced: Place 1 resource token on this card at the beginning of your turn if there is a unit questing here.

----

#32 Sack Tor Aendris (Dark Elf Quest) 2-D

Quest. Any unit questing here may attack as though it were in your battlefield.

Quest. You may spend resources on this quest to pay for cards and effects.

Quest. Forced: At the end of any turn in which the questing unit participated in an attack, place a resource token on this card.

----

#33 Mind Killer (Dark Elf Support) 0-DD

Attachment. Hex.

Attach to a target unit.

Attached unit loses one power.

----

#34 Word of Pain (Dark Elf Support) 2-D

Attachment. Hex.

Attach to a target unit.

Attached unit cannot attack.

----

#35 Har Ganeth (Unique Dark Elf Support) 2-D

1/0. Building.

Kingdom. Action: At the beginning of your turn, return one target unit with less than 2 hit points to its owner's hand.

----

#36 Altar of Khaine (Dark Elf Support) 4-DD

2/0. Building.

Kingdom. Action: If one of your units would be destroyed, you may pay 1 resource to instead return it to your hand.

----

#37 Lash the Prisoner! (Dark Elf Tactic) 0-DDD

Action: Sacrifice a unit. If you do, gain 2 resources.

----

#38 Dark Visions (Dark Elf Tactic) 1-DD

Spell.

Play during your turn.

Action: Search the top 5 cards of your deck for a card and put it into your hand. Then shuffle your deck.

----

#39 Chillwind (Dark Elf Tactic) 1-D

Spell.

Action: Corrupt one target unit. Then, you may restore one corrupted unit.

----

#40 Bathe in Blood (Dark Elf Tactic) 1-D

Action: Choose one target Dark Elf unit. Double that unit's power until the end of the turn. At the end of the turn, sacrifice it.

-----

#41 Take Captive! (Dark Elf Tactic) 3-DDD

Action: Take control of target attacking unit until the end of the turn. Move it to the attacked zone, declared as a defender.

----

#42 Invoke Khaine's Wrath (Dark Elf Tactic) 3-DD

Spell.

Play at the end of any battlefield phase.

Action: Destroy all units that participated in combat this phase.

----

#43 Slayers of Karak Kadrin (Dwarf Unit) 2-DD

1/2. Warrior.

Battlefield. Action: Sacrifice this unit to destroy one target attacking unit.

----

#44 Mountain Barracks (Dwarf Support) 2-D

1/0. Building.

Your Dwarf units in this zone gain Toughness 1 (whenever this unit is assigned damage, cancel 1 of that damage.)

----

#45 Lure Them Out (Dwarf Tactic) 1-DD

Action: Choose two target units, each in a different battlefield. Each target uni counts its power and deals that amount of damage to the other.

----

#46 Gold Wizard Acolyte (Empire Unit) 2-EE

1/2. Mage.

Battlefield. Action: When you declare this unit as an attacker, one target unit cannot defend against this attack.

----

#47 Battle Standard (Empire Support) 0-E

Attachment.

Attach to a unit you control.

Action: At the beginning of your battlefield phase, you may move this unit to a different zone.

----

#48 Surrender! (Empire Tactic) 1-EE

Action: Return target defending unit to its owner's hand.

----

#49 Wyvern Rider (Orc Unit) 3-O

1/3. Calvary.

Battlefield. This unit gains one power if you have no developments in this zone.

----

#50 Scrap Heap (Orc Support) 1-OO

0/0. Siege.

Orc units in this zone get +1 hit points.

----

#51 Foot of Gork (Orc Tactic) 2-OOO

Play during your turn.

Action: Destroy one target unit with printed cost 2 or lower.

----

#52 Maledictor of Tzeentch (Chaos Unit) 4-CC

2/3. Mage.

Forced: At the beginning of your turn, this unit and one other target unit each take 1 damage.

----

#53 Blood Frenzy (Chaos Support) 1-CCC

Attachment.

Attach to a target unit in your battlefield.

Attached unit gains one power for each resource token on this card.

Forced: Each time an opponent's unit enters a discard pile from play, put a resource token on this attachment.

----

#54 Tzeentch's Firestorm (Chaos Tactic) 4-CC

Spell.

Action: Deal 2 damage to 2 different target units.

----

#55 Treasure Vaults (Neutral Support) 3

1/0. Building.

Kingdom. While you have 3 or more developments in this zone, each Building support card in this zone gains a power.

----

#56 Ancient Map (Neutral Tactic) 1

Action: Search your deck for a quest card, reveal it to each player, and add it to your hand. Then, shuffle your deck.

----

#57 Innovation (Neutral Tactic) 0

Action: Gain 1 resource for each development in your kingdom.

----

#58 Boar Attack (Neutral Tactic) 3

Action: Choose an opponent. That opponent must either deal 3 damage to an undeveloped section of his capital, or sacrifice a unit or support card in any developed zone.
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Elyandel
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMar 30 Mar 2010 - 10:50

#11 Defend Tor Aendris (High Elf Quest) 2-H

Enfin une très bonne quête. Avec un Dragon Mage Awakening sur l'unité, elle va defendre souvent.



#12 Dragon Mage Awakening (High Elf Support) 0-H
+3 HP

Celle-là on va la voir dans les jeux ordres !
ça va faire mal au jeu snipe.


#19 Asuryan's Cleansing (High Elf Tactic) 0-HH

Je la vois bien en main de départ, je joue mon premier tour, garde une ressource (ou joue une carte elfe) et l'adversaire joue une excation/village en 1ere carte..
il la perd ou elle lui coute 3. Dans tous les cas, il est perdant.


#32 Sack Tor Aendris (Dark Elf Quest) 2-D

Encore une quête bien sympa !


#41 Take Captive! (Dark Elf Tactic) 3-DDD

ça fait mal ça aussi ..et elle peut toujours etre sacrifié...

Il y a pas mal de carte, bien ...




Sword Masters of Hoeth en BF. une 2/3 qui va annuler tous les dégats de combats de l'adversaire.

Caradryan sur une quête "Defend Tor Aendris" (pour defendre le Royaume et quête) avec "Dragon Mage Awakening"
ça fait une 2/6 qui choisit les 2 prochaine cartes que l'adversaire va piocher sur 3 et qui peut defendre 3 zones, tout en gagnant 2 ressources si elle survie.

Un p'tit "Initiate of Saphery", "Shadow Warrior" avec "Dragon Mage Awakening" et "The Glittering Tower" en royaume.


Bon c'est un jeu poser en fin de partie mais je m'y vois déjà Wink
Le jeux qui te tue sans attaquer.


"Dragon Mage Awakening" + "Mountain Barracks" avec une petite enclume ...ça va le faire en jeu nain.


Dernière édition par Elyandel le Mar 30 Mar 2010 - 11:36, édité 1 fois
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soukata
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMar 30 Mar 2010 - 11:36

On remarquera pour changer les trucs en 1 ex dans les boites
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMar 30 Mar 2010 - 11:51

soukata a écrit:
On remarquera pour changer les trucs en 1 ex dans les boites

ils l'avaient annoncé dès le début.
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Phil Goude
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMar 30 Mar 2010 - 12:01

moi, c'est la carte neutre Ancient map qui me plait Smile

Sinon le reste à l'air intéressant !
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMar 30 Mar 2010 - 12:28

Citation :
#4 High Elf Spearman (High Elf Unit) 3-H

2/1. Warrior.


Tiens un Marauder sauvage ! (ils ont aussi réédité le Chasseur en Haut Elfe un peu au dessus)

Citation :
#5 Caradryan (Unique High Elf Unit) 4-HH

2/3. Hero.

Limit 1 Hero per zone.

Quest. Forced: At the beginning of your turn, look at the top 3 cards of any player's deck. You may discard up to 1 of these cards. Return the rest to the top of the deck in any order.

j'aime bien. dans l'esprit gestion des haut elfes.


Citation :
#7 Loremaster of Hoeth (High Elf Unit) 2-H

1/2. Mage.

Forced: After this unit enters play, each player takes 2 indirect damage. (Players assign their own indirect damage.)

déjà vu aussi Very Happy
en fait il sont une unité de l'Empire, une Chaos et une Orc !


Citation :
#11 Defend Tor Aendris (High Elf Quest) 2-H

Quest. Any unit questing here may defend any zone.

Quest. You may spend resources on this quest to pay for cards and effects.

Quest. Forced: At the end of any turn in which the questing unit defended, place 2 resource tokens on this card.

Ca y est , les quêtes jouables arrivent.



Citation :
#13 The Glittering Tower (Unique High Elf Support) 2-H

1/0. Building.

Kingdom. Action: Whenever you heal a unit, deal 1 damage to one target enemy unit or one target section of an opponent's capital.

y a des combos même pas cachées avec le Loremaster qui met des indirect damage. ça peut faire mal...


Citation :
#15 Temple of Vaul (High Elf Support) 3-H

3/0. Building.

Forced: At the beginning of your turn, deal 2 damage to your capital (you choose which section(s)).

necropotence de magic est revenu ! ça aurait du être du Dark Elf ça !
3 pouvoirs ça peut être utile surtout pour les haut elfes, après faut qu'ils arrivent à gérer tous ces dégâts (si j'en poserai 3 sur la table un jour!)


Citation :
#18 For Ulthuan! (High Elf Tactic) 1-H

Play at the beginning of your battlefield phase.

Action: Your attacking units may attack two enemy zones this turn. (Declare which units are attacking which zone when you declare attackers.)

Ouch, Maldoror va nous ressortir son jeu weenie Empire avec cette extension, et ça va faire mal en plus. . .


Citation :
#19 Asuryan's Cleansing (High Elf Tactic) 0-HH

Spell.

Action: Cancel and discard target unit or support card being played unless its controller spends all resources in his pool. (If no resources remain, opponent can spend 0 resources to spend "all.")

Faut commencer par jouer les grosses ou petites unités alors... si même les orcs doivent réfléchir pour jouer à ce jeu, je sens que je vais arrêter ! Very Happy


Citation :
#21 High Elf's Disdain (High Elf Tactic) 2-HH

Spell.

Action: Cancel a tactic just played.

vivement le premier duel de contresort de Warhammer ! je contre ton contre qui me contre mes flammes du phoenix ! et Toc !
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Maldoror
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMar 30 Mar 2010 - 12:57

Wow, très intéressant.
Les HE prennent du poil de la bête. Je trouve Shadow warrior et Sword Masters of Hoeth très intéressants. D'ailleurs concernant ce dernier, on reste toujours avec la règle qui veut que tous les dégâts soient infligés à cette unité?
J'aime bien la combo: on s'inflige des dégâts, je me guéris et ce faisant je t'inflige des dégâts.

Pour les EN j'aime bien la combo suivante: je prends le contrôle d'une de tes unités, je la sacritife et je gagne des ressources. Les supports EN sont sympas de prime abord, et avec de quoi gérer la main de l'adversaire, ils vont être super pénibles à affronter.
Pour le chaos une tactique et un support à tester.
Ils ont pas fait dans la dentelle en tout cas! Ca va commencer à être hard de construire des decks avec toutes ces cartes intéressantes!!
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMar 30 Mar 2010 - 13:54

Citation :
#22 Dark Initiate (Dark Elf Unit) 1-D

1/1. Priest.

This unit does not count its power unless you have at least 2 developments in this zone.

encore une unité qui marche avec les dev dans la zone comme le char de sang froid.
mais j'ai du mal à voir son intérêt.


Citation :
#23 Walking Sacrifice (Dark Elf Unit) 0-D

0/1. Martyr.

Forced: When this unit leaves play, draw a card.

tiens ça nous rappelle le Rejeton du Chaos, et ça marche bien avec toutes les cartes EN qui demandent de sacrifier cette fois.

Citation :
#24 Harpies (Dark Elf Unit) 2-DD

1/2. Creature.

Quest. Action: When an opponent draws cards for his quest phase, corrupt this unit to discard 1 card at random from that player's hand if he has 7 or more cards in hand.

Donc si je comprends bien , ils ont remplacé les After par When, donc c'est bien après qu'il ait pioché le joueur adverse.
c'est pas mal mais c'est super prévisible. sauf le tour où les Harpies arrivent en jeu Very Happy



Citation :
#26 Cold One Knight (Dark Elf Unit) 3-D

1/3. Warrior.

Toughness 1 (Whenever this unit is assigned damage, cancel 1 of that damage).

Après le 3/1/3 endurance 3, le même avec endurance 1, mais qu'on peut mettre dès le premier tour.


Citation :
#27 Mortella (Unique Dark Elf Unit) 3-DDD

1/3. Hero. Sorcerer.

Limit one Hero per zone.

Quest. Action: Corrupt this unit to play a tactic out of an opponent's discard pile, ignoring loyalty costs, as if it were in your hand. Return that card to the bottom of its owner's deck. (Play restrictions must still be observed.)

Vraiment sympa comme carte. En plus pas de restrictions du timing pour jouer les cartes.
Tu viens de me faire Volonté des électeurs et Jugement de Verena, à mon tour maintenant Very Happy (les pénalités de loyauté seront un peu chères certes!)


Citation :
#30 Lokhir Fellheart (Unique Dark Elf Unit) 5-DDDDD

3/4. Hero. Warrior.

Limit one Hero per zone.

Battlefield. Action: At the beginning of your turn, one target unit in any battlefield gets -1 hit points until the end of turn for each development in this zone.

Encore avec des dev, mais dans le battlefield cette fois.
et pour tuer d'autres ennemis dans le battlefield... mouais vraiment pas convaincu pour le moment, surdévelepper le BF, donc moins les ressources et la pioche, ça risque d'être compliqué.


Citation :
#31 Night Raids (Dark Elf Quest) 2-DD

Quest. While this quest has 3 or more resources tokens on it, each of your units gains one power.

Quest. Forced: Place 1 resource token on this card at the beginning of your turn if there is a unit questing here.

l'effet est super fort, mais fonctionnement de la quête old school, donc on n'est pas prêt de la jouer.


Citation :
#32 Sack Tor Aendris (Dark Elf Quest) 2-D

Quest. Any unit questing here may attack as though it were in your battlefield.

Quest. You may spend resources on this quest to pay for cards and effects.

Quest. Forced: At the end of any turn in which the questing unit participated in an attack, place a resource token on this card.

Utilisable directement, et avec un bonus si l'unité reste dessus. Vraiment sympa, même avec un coût à deux qui l'handicape un peu.


Citation :
#33 Mind Killer (Dark Elf Support) 0-DD

Attachment. Hex.

Attach to a target unit.

Attached unit loses one power.

j'adore ce genre de carte EN : l'effet est faible, et utilisable vraiment en début de partie comme Haine.
Dès que le cours du jeu du s'inverse, aucune chance de remonter avec ce genre de cartes !

Citation :
#34 Word of Pain (Dark Elf Support) 2-D

Attachment. Hex.

Attach to a target unit.

Attached unit cannot attack.

encore une carte que j'aurais vu HE plutôt, pour temporiser les débuts de parties.
bof en EN.

Citation :
#35 Har Ganeth (Unique Dark Elf Support) 2-D

1/0. Building.

Kingdom. Action: At the beginning of your turn, return one target unit with less than 2 hit points to its owner's hand.

pas marqué remaining hit points, ça va !
ça fait chier quand même pas mal de factions : Empire pour les chasseurs ; Nains avec Défenseurs du Fort, Légion des Montagnes ; Loup Errant; Orcs : toutes leurs unités Very Happy ; Chaos : Maraudeur Sauvage qui se reprend un coup dans la tête, Gors Sauvages... ; Skaven : Thanquol, Rats du Clan ; EN : Shade, Char avec 1 dev...

bonne carte de début de partie encore.

Citation :
#36 Altar of Khaine (Dark Elf Support) 4-DD

2/0. Building.

Kingdom. Action: If one of your units would be destroyed, you may pay 1 resource to instead return it to your hand.

c'est fort et utile. ne marche pas avec les sacrifices cette fois.
petite question quand même : si on a pris le contrôle d'une unité adverse et qu'elle se voit détruite par inadvertance, je la reprends en main alors?? pas précisé owner's hand, bizarre.

Citation :
#37 Lash the Prisoner! (Dark Elf Tactic) 0-DDD

Action: Sacrifice a unit. If you do, gain 2 resources.

Début de partie pour faire un départ violent, ou après avoir "emprunté" une unité adverse.
Bon spirit EN !

Citation :
#39 Chillwind (Dark Elf Tactic) 1-D

Spell.

Action: Corrupt one target unit. Then, you may restore one corrupted unit.

un petit corrupt en plus dans le jeu beaucoup seront contents pour leur jeu Chaos couurption Very Happy


Citation :
#40 Bathe in Blood (Dark Elf Tactic) 1-D

Action: Choose one target Dark Elf unit. Double that unit's power until the end of the turn. At the end of the turn, sacrifice it.

Alors j'ai mon Héros qui a 3 pouvoirs sur la quête qui permet d'attaquer : début de tour Bathe in Blood, Bathe in Blood, Bathe in Blood : je pioche 24 cartes avec lui et je tappe un peu fort Very Happy

Citation :
#41 Take Captive! (Dark Elf Tactic) 3-DDD

Action: Take control of target attacking unit until the end of the turn. Move it to the attacked zone, declared as a defender.

combo avec les cartes à sacrifice, sinon je vois pas trop.

Citation :
#42 Invoke Khaine's Wrath (Dark Elf Tactic) 3-DD

Spell.

Play at the end of any battlefield phase.

Action: Destroy all units that participated in combat this phase.

on la connaissait déjà. peut être plus dans un jeu gestion Chaos ou Orc que EN. à tester.
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Lyondri
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MessageSujet: Re: Extension: Assault on Ulthuan   Extension: Assault on Ulthuan - Page 4 EmptyMar 30 Mar 2010 - 14:51

Citation :

Citation :
Citation:
#31 Night Raids (Dark Elf Quest) 2-DD

Quest. While this quest has 3 or more resources tokens on it, each of your units gains one power.

Quest. Forced: Place 1 resource token on this card at the beginning of your turn if there is a unit questing here.

l'effet est super fort, mais fonctionnement de la quête old school, donc on n'est pas prêt de la jouer.

Qu'est-ce que tu entends pas "fonctionnement de la quête old school" ?
En quoi est-ce que ce type de fonctionnement empèche de la jouer ?

Bon, c'est vrai que c'est un peu pénible à jouer, car déjà il faut avoir la carte, la poser, attendre 3 tours pour pouvoir commencer à se servir de l'effet donc une fois sur deux, c'est trop tard, la partie est déjà pliée mais tout de même...
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